Podstawa prawna kształcenia: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz. 1575 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450).
Celem kształcenia jest wyposażenie słuchacza w wiedzę, umiejętności i kompetencje, które są niezbędne do pracy w charakterze terapeuty SI i terapeuty behawioralnego. Studia mają przygotować do rozpoznania zaburzenia, określenia diagnozy i terapii procesów integracji sensorycznej (wraz z elementami terapii behawioralnej) i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka.
Podczas studiów podyplomowych słuchacz:
- uzyska wiedzę z zakresu przedmiotów objętych programem studiów
- nabędzie gruntowną wiedzę i wszechstronne wykształcenie z obszaru kilku dziedzin
- ukończenie kierunku umożliwia jego absolwentom uzyskanie uprawnień terapeuty SI oraz terapeuty behawioralnego do pracy w oświacie, szkołach, placówkach podległych Ministrowi Edukacji. Ponadto absolwent może otworzyć własny gabinet.
Dla kogo?
- O przyjęcie na studia mogą ubiegać się osoby legitymujące się wykształceniem wyższym pragnące podnieść kwalifikacje do pracy wspomagającej rozwój dziecka poprzez terapię integracji sensorycznej
Studia te adresowane są przede wszystkim do:
- pedagogów specjalnych
- pedagogów
- terapeutów zajęciowych
- psychologów
- logopedów
- innych absolwentów studiów magisterskich z kwalifikacjami pedagogicznymi, które chciałyby w swojej pracy wykorzystywać terapię integracji sensorycznej
Warunki przyjęcia na studia
- Kwestionariusz osobowy
- Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał do wglądu)
- Potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej
- 4. W procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenie potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego
Kwalifikacyjny charakter studiów
- Praktyczne studia podyplomowe przygotowujące merytorycznie i metodycznie do pracy terapeutycznej z podopiecznymi z zaburzeniami procesów integracji sensorycznej, również do pracy terapeuty behawioralnego w oświacie, szkołach, placówkach podległych Ministrowi Edukacji.
- Terapeuci SI oraz terapeuci behawioralni mogą z łatwością znaleźć pracę we wszelkich przedszkolach, klubach malucha, ośrodkach prowadzących zajęcia z integracji sensorycznej i innych ośrodkach edukacyjnych.
Program studiów
- Liczba godzin: 262 + 40 godz. praktyka
- Liczba semestrów: 3
- Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu::
- Podstaw neurologii dziecięcej
- Psychologii rozwojowej
- Rozwoju psychoruchowego dziecka
- Psychologicznych problemów rodzin z dysfunkcjami rozwojowymi oraz zaburzeniami SI
- Budowania, funkcjonowania i rozwoju ontogenicznego systemów sensorycznych
- Terapia integracji sensorycznej
- Klasyfikacji i wczesnej diagnostyki przetwarzania sensorycznego
- Terapii behawioralnej
- Działania promujące gabinet terapii
- Zaburzeń przetwarzania sensorycznego
- Diagnozy i terapii u dzieci z zaburzeniami edukacyjnymi i rozwoju
- Strategii terapeutycznych w zaburzeniach modulacji, praksji
- Warsztatu pracy terapeuty SI
- Komunikacji terapeuta-pacjent-rodzic
- Praktyki
Forma zaliczenia:
Studia kończą się egzaminem dyplomowym, po którym słuchacz otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Opłata za semestr wynosi: 1 500,00 złotych
Rata miesięczna tylko: 300,00 złotych