INTEGRACJA SENSORYCZNA Z ELEMENTAMI TERAPII BEHAWIORALNEJ – DIAGNOZA

Podstawa prawna kształcenia: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz. 1575 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450).

Celem kształcenia jest wyposażenie słuchacza w wiedzę, umiejętności i kompetencje, które są niezbędne do pracy w charakterze terapeuty SI i terapeuty behawioralnego. Studia mają przygotować do rozpoznania zaburzenia, określenia diagnozy i terapii procesów integracji sensorycznej (wraz z elementami terapii behawioralnej) i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka.

Podczas studiów podyplomowych słuchacz:

  • uzyska  wiedzę z zakresu przedmiotów objętych programem studiów
  • nabędzie  gruntowną wiedzę i wszechstronne wykształcenie z obszaru kilku dziedzin
  • ukończenie kierunku umożliwia jego absolwentom uzyskanie uprawnień terapeuty SI oraz terapeuty behawioralnego do pracy w oświacie, szkołach, placówkach podległych Ministrowi Edukacji. Ponadto absolwent może otworzyć własny gabinet.

 

Dla kogo?

  • O przyjęcie na studia mogą ubiegać się osoby legitymujące się wykształceniem wyższym pragnące podnieść kwalifikacje do pracy wspomagającej rozwój dziecka poprzez terapię integracji sensorycznej

 

Studia te adresowane są przede wszystkim do:

  • pedagogów specjalnych
  • pedagogów
  • terapeutów zajęciowych
  • psychologów
  • logopedów
  • innych absolwentów studiów magisterskich z kwalifikacjami pedagogicznymi, które chciałyby w swojej pracy wykorzystywać terapię integracji sensorycznej

 

Warunki przyjęcia na studia

  1. Kwestionariusz osobowy
  2. Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał do wglądu)
  3. Potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej
  4. 4. W procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenie potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego

 

 

Kwalifikacyjny charakter studiów

  • Praktyczne studia podyplomowe przygotowujące merytorycznie i metodycznie do pracy terapeutycznej z podopiecznymi z zaburzeniami procesów integracji sensorycznej, również do pracy terapeuty behawioralnego w oświacie, szkołach, placówkach podległych Ministrowi Edukacji.
  • Terapeuci SI oraz terapeuci behawioralni mogą z łatwością znaleźć pracę we wszelkich przedszkolach, klubach malucha, ośrodkach prowadzących zajęcia z integracji sensorycznej i innych ośrodkach edukacyjnych.

 

Program studiów

  • Liczba godzin: 262 + 40 godz. praktyka
  • Liczba semestrów: 3
  • Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu::
  • Podstaw neurologii dziecięcej
  • Psychologii rozwojowej
  • Rozwoju psychoruchowego dziecka
  • Psychologicznych problemów rodzin z dysfunkcjami rozwojowymi oraz zaburzeniami SI
  • Budowania, funkcjonowania i rozwoju ontogenicznego systemów sensorycznych
  • Terapia integracji sensorycznej
  • Klasyfikacji i wczesnej diagnostyki przetwarzania sensorycznego
  • Terapii behawioralnej
  • Działania promujące gabinet terapii
  • Zaburzeń przetwarzania sensorycznego
  • Diagnozy i terapii u dzieci z zaburzeniami edukacyjnymi i rozwoju
  • Strategii terapeutycznych w zaburzeniach modulacji, praksji
  • Warsztatu pracy terapeuty SI
  • Komunikacji terapeuta-pacjent-rodzic
  • Praktyki

 

 

Forma zaliczenia:

Studia kończą się egzaminem dyplomowym, po którym słuchacz otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

 

 

Opłata za semestr wynosi: 1 500,00 złotych

Rata miesięczna tylko: 300,00 złotych

Powrót
WhatsApp
Telegram
Skype
Messenger
Viber
Email
Skip to content